سرویس مسجد خبر
به پیشواز سرداران بی سر سپاه حسین(ع)

مراسم وداع با پیکر ۵ شهید مدافع حرم پنج‌شنبه در تهران

مراسم وداع با پیکر ۵ شهید مدافع حرم پنج‌شنبه در تهران
(سه شنبه ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۰۸:۴۲

اکنون و در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)، پیکر سردار بی سر عبدالله اسکندری که همچون مولایش امام حسین(علیه السلام) سر از بدنش جدا شد، به همراه یارانش به آغوش میهن بازگشته است.

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح نهم مرداد در اطلاعیه‌ای از تفحص تعدادی از شهدای مدافع حرم ازجمله سردار اسکندری و برخی شهدای خان طومان خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی ملت شهید پرور و عاشورایی ایران اسلامی می رساند؛ در راستای پیگیری دستور سردار سرافراز سپاه اسلام ،شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان، با عنایات الهی و تلاش های مستمر و شبانه روزی گروه تفحص، هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان های مازندران ،البرز و فارس با نام های سردار شهید "عبدالله اسکندری"، سردار شهید "رحیم کابلی"، شهید والامقام "مصطفی تاش موسی"، شهید والامقام "محمد امین کریمیان" و شهید والامقام "عباس آسمیه"، از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تایید گردید و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت.

 مراسم وداع با این شهدا پنج‌شنبه ساعت 18 در میدان امام حسین(علیه‌السلام) تهران برگزار می‌شود.

همچنین درباره تشییع پیکر این شهیدان بزرگوار در اطلاعیه سپاه پاسداران آمده است:

۱/ آیین طواف و زیارت پیکر‌های مطهر شهیدان در حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس دوشنبه ۱۰ مردادماه، بعد از نماز مغرب و عشا

۲/ آیین استقبال از پیکر مطهر ۵ شهید مدافع حرم در مصلای بزرگ شهر بابل سه شنبه ۱۱مرداد ماه ساعت ۲۳،

۳/ آیین وداع و بدرقه پیکر شهدا با حضور پرشور و عاشورایی مردم قدرشناس و شهید پرور تهران پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه ساعت ۱۸ میدان امام حسین (ع)

۴/ آیین وداع با پیکر مطهر شهدای استان مازندران (شهیدان محمد امین کریمیان و مصطفی تاش موسی) جمعه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۲۲ در شهر ساری، بوستان ولایت

۴ / آیین وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید استان فارس (سردار شهید عبدالله اسکندری) دوشنبه ۱۷مرداد ماه همزمان با عاشورای حسینی در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز

فیلم؛ کشف پیکر سردار شهید "عبدالله ‌اسکندری" پس از 8 سال در سوریه

 در میان اسامی شهدای تازه شناسایی شده، نام سردار شهید عبدالله اسکندری، رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس نیز وجود دارد؛ شهیدی که در سال ۱۳۹۳ به دست تروریست‌های «اجناد الشام» به شهادت رسیده بود و ابوجعفر نامی که از فرماندهان این گروهک تروریستی بود، پس از شهادت سر از پیکر بی‌جان‌اش جدا کرده بود و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر ساخت. هرچند که اندکی پس از شهادت سردار اسکندری، وعده خدا محقق شد و ابوجعفر نامی به درک واصل شد اما داغ این شهید بزرگوار در دل‌های دوست‌داران و ارادتمندانش تازه مانده است.

ببینید؛

 شهید عبدالله اسکندری از جمله فرماندهان دوران دفاع مقدس است که با پایان آن و تجربه‌ای که آموخته بود با آغاز تحرکات داعش به عنوان مستشار نظامی به کشور سوریه رفت و در آن آنجا روز ششم خرداد ماه ۱۳۹۳ به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و مقدسات مسلمانان پرداخت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 بعد از شهادت این فرمانده، پیکرش به خانواده او بازگردانده نشد، اما صحبت‌هایی بود که با مبادله اسیر، یا پرداخت هزینه‌ای بتوان پیکر را بازپس گرفت، اما خانواده این فرمانده شهید اعلام کردند: «به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را بازگردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریالی از پول بیت‌المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آنها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم، توقعی نداریم و حاضر نیستیم که به ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت‌المال هزینه شود. زیرا هر اقدامی کمک به آنها محسوب می‌شود.»

 سردار شهید عبدالله اسکندری در سال ۱۳۳۷ در قصرالدشت شیراز به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه شد. این شهید در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. نخستین حضور وی در جبهه سوسنگرد بود. شهید اسکندری از یاران و هم‌رزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود و در مدت حضور در جبهه‌ها تک‌تیرانداز، تیربارچی و نیروی اطلاعات شناسایی بود.

این شهید در عملیات خیبر، فرمانده سپاه لار بود. در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان، در والفجر ۸، جانشین رئیس ستاد تیپ الهادی بود و در عملیات‌های کربلای ۱، ۳، ۴، ۵ و ۸ رئیس ستاد تیپ الهادی بود. شهید اسکندری در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ مهندسی شد و در عملیات بیت‌المقدس ۴، فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت.

از دیگر مسئولیت‌های وی فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت بود.

سردار شهید اسکندری پس از بازنشستگی نیز به تبعیت از امر رهبری در دفاع از حرم اهل بیت به سوریه رفت و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) در اولین روزهای خردادماه ۱۳۹۳ در حلب به شهادت رسید.

بنا به روایت‌های منتشر شده پیکر سردار عبدالله اسکندری به دست گروه اجناد الشام افتاد و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری از تن جدا شد. از سردار اسکندری به عنوان نخستین مدافع حرمی یاد می‌کنند، که مانند مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) سر از بدنش جدا شد و روی نیزه رفت.

 

ارسال نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید